The Fourth Age

Where do we come from? 35335nc

Welkom. Ik ben Adrahíl.
Al bijna 4000 jaar zwerf ik rond op Middle-Earth, en heb veel mee gemaakt. Ik word daarom ook wel Queen van Fourth Age genoemd en ben één van de nog weinige elven, die Middle-Earth beschermt. Mijn taak is samen met de duistere heer Sauron gestorven en nu rust een andere taak op mijn schouders: Mensen, elfen, hobbits of welk ras dan ook dat nieuw aankomt in Fourth Age om een leven te starten, te helpen.

Het eerste wat je moet doen is je registreren. Dat doe je door op 'Registreren' hieronder te drukken, of op inloggen als je al een account hebt. Na je registratie help ik je graag verder.
The Fourth Age

Where do we come from? 35335nc

Welkom. Ik ben Adrahíl.
Al bijna 4000 jaar zwerf ik rond op Middle-Earth, en heb veel mee gemaakt. Ik word daarom ook wel Queen van Fourth Age genoemd en ben één van de nog weinige elven, die Middle-Earth beschermt. Mijn taak is samen met de duistere heer Sauron gestorven en nu rust een andere taak op mijn schouders: Mensen, elfen, hobbits of welk ras dan ook dat nieuw aankomt in Fourth Age om een leven te starten, te helpen.

Het eerste wat je moet doen is je registreren. Dat doe je door op 'Registreren' hieronder te drukken, of op inloggen als je al een account hebt. Na je registratie help ik je graag verder.
The Fourth Age
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

Deel
 

 Where do we come from?

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Jannys Huntinghawk

Jannys Huntinghawk

Vrouw
Aantal berichten : 354
Registratiedatum : 02-10-13
Leeftijd : 33
Woonplaats : Regio Brugge

Where do we come from? Empty
BerichtOnderwerp: Where do we come from?   Where do we come from? Icon_minitimevr dec 27, 2013 12:47 am

Where do we come from? Robin_egg_blue_by_aseashelltoyourear
Jannys Huntinghawk
Jannys liep mijmerend rond door Rivendell, een plaats waar vroeger de meeste elfen bijeen waren en ook de plaats waar het vaakst andere volkeren over de vloer kwamen. Als jonge elf had ze hier jaren doorgebracht, maar veel goede herinneringen had ze niet aan de grote stad. Nu de meeste elfen weg waren, was het hier net zo stil als op andere plaatsen en het gebeurde wel eens dat je hier na een dag rondlopen niemand was tegengekomen. Zelf kende ze niet zo veel elfen, de enige die ze eens had ontmoet waren Yern en Sunset, maar die ontmoetingen waren weer een hele tijd geleden.
Jannys zelf had geen idee hoe haar stamboom eruit zag en af en toe gebeurde het wel eens dat ze zich afvroeg of er wel geschriften zouden bestaan over haar ware afkomst. Haar pleegouders hadden haar altijd vertelt dat ze uit goed bloed kwam, maar sinds ze de aandacht was beginnen trekken met haar magie, ontstonden al snel geruchten dat ze uit slecht bloed kwam. Jannys werd door eender welke elf verstoten en was toen Rivendell ontvlucht naar de Grijze Havens. Sindsdien meed ze contact met elfen, maar door de ontmoeting met Yern en Sunset heeft ze zichzelf gedwongen haar angsten te trotseren en is teruggekeerd naar de stad, vol slechte herinneringen, op zoek naar antwoorden. Waar ze die kon vinden had ze geen idee over, maar ze wist wel dat ze hoe dan ook verrast zou worden...
Terug naar boven Ga naar beneden
Niensel

Niensel

Vrouw
Aantal berichten : 77
Registratiedatum : 24-12-13
Leeftijd : 26
Woonplaats : Topje van Nederland (groningen)

Where do we come from? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Where do we come from?   Where do we come from? Icon_minitimevr dec 27, 2013 3:07 am

ITARIL

Na een lange reis naderde Itaril eindelijk Rivendell. Een oude vriend van haar in Lothlorien wist haar te vertellen dat hij had gehoord dat haar broer zich in Rivendell bevond dus was Itaril gelijk aan haar reis begonnen naar dit deel van Middle earth. Nog nooit was ze zo ver weg van huis geweest, en ze vroeg zich dan ook af wat haar broer hier deed, waarom hij naar Rivendell was gekomen. Haar vriend wist haar ook te vertellen dat ze moest opschieten omdat hij zijn reis zou voortzetten naar de Lindon waar hij de boot in Gray Havens zou nemen naar de undying lands, Valinor. Zelf had Itaril niet eens de neiging om naar de undying lands te reizen. Middle earth was nog lang niet van alle gevaren voorzien, ook al was er weer vrede. Itaril zou in Middle earth blijven om haar te beschermen, wat eigenlijk niet de echte reden was om te blijven. Haar geliefde was hier gestorven, tijdens de oorlog om de ring. Hij was een mens uit Rohan, dus zou ze er alles voor doen om ‘zijn’ koninkrijk te helpen nu hij dat zelf niet meer kon. Wanneer ze hoorde dat Rohan in problemen zou zitten zou ze hun te hulp schieten, voor hem, haar geliefde. Plots stopte Aranel en brieste ze een keer. Rivendell, ze waren er aangekomen. Zachtjes aaide Itaril haar paard over haar hals heen waarnaar ze haar over de brug heen leidde. Haar hoeven klonken over het stenen pad in het ritme van haar pas. ”Mae carnen, mellon nín.” Sprak ze zachtjes tegen haar paard en gaf haar een zacht klopje op haar hals. Aranel brieste vriendelijk. Itaril glimlachte en leidde haar paard verder door Rivendell heen. Enkele elven huisden zich nog in Rivendell al leek het erg verlaten. Ze wist dat Lord Elrond Middle earth al had verlaten en dat Rivendell niet meer door hem geregeerd werd, maar ze wist niet dat het zo stil was geworden als het nu was. Een meisje met zwart haar trok haar aandacht. Ze dreef Aranel naar het meisje toe. ”Daro Aranel,” Sprak ze zachtjes wanneer ze vlak voor het meisje stond en Aranel hield halt. Ze sprong van haar paard af en ging naast haar staan waarbij ze haar hand op haar hals legde. ”Suilad,” Begroette ze de elf vriendelijk. ”have you seen my brother? Itrandil is his name.” Vroeg ze vriendelijk aan haar..

|Words: 401 |Tag: Jannys Huntinghawk |Note: x |
Where do we come from? Tumblr_mxnq60xBaZ1s51f5to5_250
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.isola.actieforum.com
Jannys Huntinghawk

Jannys Huntinghawk

Vrouw
Aantal berichten : 354
Registratiedatum : 02-10-13
Leeftijd : 33
Woonplaats : Regio Brugge

Where do we come from? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Where do we come from?   Where do we come from? Icon_minitimevr dec 27, 2013 5:45 am

off: ikzelf zet alles gewoon in het nederlands, maar Jannys kan verschillende talen oa het entmoets en het oud-elfs.

Jannys Huntinghawk
Ze hoorde hoefgetrappel, iets wat ze in dagen niet meer had gehoord en ze draaide zich om. Met haar elfenzicht kon ze zien dat er iemand aankwam op een paard, maar het zag er niet kwaadaardig uit. Toch wou ze niet in de weg staan en ging ze wat meer aan de kant van de muur lopen. De hoeven hielden echter op en ze draaide haar hoofd de richting op van het dier en zag hoe een vrouwelijke elf van het paard sprong en haar begroette. Snel daarna volgde er een vraag, of ze de ander haar broer had gezien. Jannys schudde haar hoofd. "Ik heb al een tijdje niemand meer gezien." zei ze en liet haar blikt toen over het paard en de vrouw gaan, ze nam alles in zich op. "Je bent niet van hier." merkte ze op en tokkelde wat met haar vingers op haar staf die ze vast had. Nieuwe wezens wantrouwde ze steeds en het was giswerk of de elf de waarheid sprak of dit misschien wel een list was. Jannys bleef op haar hoede, je wist maar nooit...
Terug naar boven Ga naar beneden
Niensel

Niensel

Vrouw
Aantal berichten : 77
Registratiedatum : 24-12-13
Leeftijd : 26
Woonplaats : Topje van Nederland (groningen)

Where do we come from? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Where do we come from?   Where do we come from? Icon_minitimeza dec 28, 2013 5:27 am

ITARIL

De elf schudde haar hoofd en Itaril liet heel even haar ogen zakken naar de grond. Ze hoopte dat ze ook nog op tijd zou zijn om haar broer nog een laatste keer te kunnen zien voordat hij naar de undying lands zou reizen. "Ik heb al een tijdje niemand meer gezien." Zei ze waarbij Itaril steeds meer de hoop verloor om haar broer hier nog tegen te komen. Rivendell leek ook erg verlaten, op deze ene elf na dan. Ze voelde hoe Aranel met haar neus tegen haar elle boog aan duwde en gaf de witte merrie een aai over haar neus. "Je bent niet van hier." Merkte de elf op net wanneer itaril haar nog een vraag wilde stellen. Itaril glimlachte kort en knikte. ”I’m a woodelf from Mirkwood,” Zei ze tegen haar. Dat zou de elf genoeg informatie geven over waar ze vandaan kwam. Ze legde nu haar hand op de hals van Aranel en zuchtte diep. Ze bleef nu alleen bij een oude vriend in Lothlorien, omdat ze in de elvenstad in het noorden van Mirkwood het niet niet meet uithield vanwege alle herinneringen. Vooral de herinneringen aan degenen die ze had verloren in de oorlog om de ring. ”Did, or do you live here in Rivendell?” Vroeg ze nu aan de elf waarbij ze even vergat waarom ze hier ook alweer was. Maar wanneer de gedachte weer naarboven kwam vergat ze de vraag alweer die ze stelde. ”Are you sure you haven’t seen my brother? Or heard of his name?” Vroeg ze de elf nu..

|Words: 260 |Tag: Jannys Huntinghawk |Note: beetje kort :s |
Where do we come from? Tumblr_mxnq60xBaZ1s51f5to5_250
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.isola.actieforum.com
Jannys Huntinghawk

Jannys Huntinghawk

Vrouw
Aantal berichten : 354
Registratiedatum : 02-10-13
Leeftijd : 33
Woonplaats : Regio Brugge

Where do we come from? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Where do we come from?   Where do we come from? Icon_minitimeza dec 28, 2013 6:10 am

Where do we come from? Cozg
Jannys Huntinghawk
Ze hoorde dat de elf afkomstig was van Mirkwood besefte dat ze een hele lange weg moest hebben afgelegd om tot hier in Rivendell te geraken. Niet veel later volgde de vraag of zij in Rivendell had gewoond of er nog steeds woonde. "Ik heb hier gewoond..." zei ze en hield zich in om te vervolgen met 'tot ik verbannen werd'. "...nu woon ik bij de grijze havens." zei ze en glimlachte even. Ze merkte dat de elf heel even haar doel die ze eerst had uit het oog verloor, maar al snel ging het terug over haar broer die ze zocht. Waarom dat was had ze geen idee over, maar het zag ernaar uit dat ze hem heel dringend nodig had. Ze dacht na, af en toe zag ze dat er nog een elf een boot had zien te regelen om naar Valinor te trekken. Wie het allemaal was, wist ze niet, ze meed contact met anderen en ze deed zeker niet de moeite om ze over te halen toch te blijven. Als ze eenmaal in de grijze haven stonden, was iedereen al zo zelfverzekerd dat ompraten zo goed als onmogelijk was. "Ik ben hier nog maar een dag en ik heb niemand gezien, het spijt me dat ik je niet verder kan helpen." zei ze toen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Niensel

Niensel

Vrouw
Aantal berichten : 77
Registratiedatum : 24-12-13
Leeftijd : 26
Woonplaats : Topje van Nederland (groningen)

Where do we come from? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Where do we come from?   Where do we come from? Icon_minitimedo jan 09, 2014 2:28 am

ITARIL

"Ik heb hier gewoond..." Zei ze elf tegen haar en het leek dat ze iets achterhield. Itaril besloot daar maar niet naar te vragen want iedereen had hun eigen verleden, ook al was ze er wel benieuwd naar. "...nu woon ik bij de grijze havens." Zei ze erachteraan waarnaar ze even glimlachte. Itaril knikte glimlachend terug. Met haar gedachten was ze al snel ook weer bij haar broer die hier ergens zou moeten zijn, of hij was al naar de undying lands gevaren. "Ik ben hier nog maar een dag en ik heb niemand gezien, het spijt me dat ik je niet verder kan helpen." Zei de elf nadat zij had gevraagd of ze echt niemand had gezien of had gehoord over iemand met die naam. Itaril zuchtte diep. Ergens had ze ook al wel gedacht dat haar broer al we zou gaan, hij wilde al heel lang weg uit middle-earth. Ze klopte haar paard een paar keer op haar hals en pakte de teugels daarnaar vast. Ze sprong weer op de witte merrie Aranel die gelijk erna en paar stappen naar achteren zette. Ze nam de teugels weer goed in handen en keek de elf weer aan. ”Well, I think by brother is already gone then.” Sprak ze terwijl de witte merrie onrustig wat stappen voor en terug deed. Aranel was nogal snel onrustig in alle situaties, maar ze was een super lief paard. Haar hoeven maakte harde klak geluiden op de stenen paden van Rivendell. Ze besloot in eerste instantie om weer weg te gaan en naar Lothlorien terug te gaan maar nu kon je aan haar gezicht aflezen dat ze twijfelde over het weg gaan. Een vraag kwam ineens bij haar op die ze de elf wilde vragen. ”Why haven’t you left middle-earth yet? If you live Lindon it must be easy to take the ship to Valinor?” Vroeg ze nu terwijl ze de elf vragend aankeek. Als ze toch bij de gray heavens woonde, waarom was ze dan nog niet vertrokken? Bijna alle elven vertrokken naar Valinor en lieten middle-earth aan haar lot over. Zelf wilde ze dus niet vertrekken, zij wilde blijven en middle-earth helpen. Misschien wilde deze elf ook wel blijven? Dan was ze dus niet de enige elf in Middle-earth die zou blijven. Maar misschien kwam ze ook wel afscheid nemen van de stad waarin ze had gewoond, dat wist ze natuurlijk niet..

|Words: 400 |Tag: Jannys Huntinghawk |Note: heel laat :s |
Where do we come from? Tumblr_mxnq60xBaZ1s51f5to5_250
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.isola.actieforum.com
Jannys Huntinghawk

Jannys Huntinghawk

Vrouw
Aantal berichten : 354
Registratiedatum : 02-10-13
Leeftijd : 33
Woonplaats : Regio Brugge

Where do we come from? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Where do we come from?   Where do we come from? Icon_minitimedo jan 09, 2014 4:17 am

Where do we come from? Cozg
Jannys Huntinghawk
De andere elf sprong vrij snel terug op haar paard en het leek erop dat Rivendell terug zou verlaten en Jannys als enige zou overblijven in de eens zo magische stad. Maar ze merkte aan de ander haar gezicht dat ze twijfelde, iets leek haar tegen te houden om haar alleen te laten hier. Na een korte stilte hoorde ze de elf vragen waarom zij Midden Aarde nog niet verlaten had, terwijl het makkelijk was met een woonplaats als Lindon. "Ik hoor niet thuis in Valinor, Middle-Earth is mijn plaats en ik ben al eeuwen opzoek naar waar ik vandaan kom." zei ze en keek de elf aan. "Ik heb nooit mijn echte ouders gekend en ik weet niet waarom ze me weg gedaan hebben, maar ik ben hier in de hoop antwoorden te vinden op al mijn vragen." zei ze toen eerlijk en ging toen wat leunen op haar lichtbruine staf. De reden dat ze in de grijze havens woonde, was omdat het daar altijd al rustig is geweest en ze er een afgezonderd leven kon leiden, weg van alle wezens die haar verstootten en het was er ook gewoon een zeer mooie plek.
Terug naar boven Ga naar beneden
Niensel

Niensel

Vrouw
Aantal berichten : 77
Registratiedatum : 24-12-13
Leeftijd : 26
Woonplaats : Topje van Nederland (groningen)

Where do we come from? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Where do we come from?   Where do we come from? Icon_minitimeza jan 11, 2014 5:32 am

ITARIL

"Ik hoor niet thuis in Valinor, Middle-Earth is mijn plaats en ik ben al eeuwen opzoek naar waar ik vandaan kom." Sprak de elf en Itaril keek haar nu met een glimlach aan. Zelf voelde ze ook niet dat ze thuishoorde in Valinor, ze wilde in Middle-Earth blijven, het was altijd haar thuis geweest en dat zal zo blijven. Het verdriet om haar geliefde droeg hier ook aan mee, hij was een mens geweest uit Rohan. De andere elf sprak ook over dat ze al eeuwen zocht naar waar ze vandaan kwam. "Ik heb nooit mijn echte ouders gekend en ik weet niet waarom ze me weg gedaan hebben, maar ik ben hier in de hoop antwoorden te vinden op al mijn vragen." Zei de elf nu en leunde wat op haar licht bruine staf. Even keek Itaril verbaast naar de staf waarnaar ze ook gelijk weer haar aandacht bij de elf hield. ”I’m staying in Middle-Earth too..” Zei waarnaar ze het afbrak. Ze keek heel even naar de grond waarnaar ze de elf met een klein glimlachje aankeek om te verbergen dat ze zich enigszins verdrietig voelde bij de reden waarom. Haar geliefde, hij was de grote reden waarom ze bleef. ”I would like to help you find you’re parents if you want to? Otherwise I went to Rivendell for nothing, and that will be unfortunate.” Zei ze nu tegen de andere elf. Ze gaf Aranel een schouderklopje en glimlachte vriendelijk naar de elf..

|Words: 245 |Tag: Jannys Huntinghawk |Note: kort :s |
Where do we come from? Tumblr_mxnq60xBaZ1s51f5to5_250
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.isola.actieforum.com
Jannys Huntinghawk

Jannys Huntinghawk

Vrouw
Aantal berichten : 354
Registratiedatum : 02-10-13
Leeftijd : 33
Woonplaats : Regio Brugge

Where do we come from? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Where do we come from?   Where do we come from? Icon_minitimezo jan 12, 2014 5:07 am

Where do we come from? Cozg
Jannys Huntinghawk
Ze keek de andere elf aan die zei dat ze ook in Midden Aarde bleef, maar de reden waarom kreeg ze niet te horen. Jannys glimlachte even en besloot er niet achter te vragen, dan ander zou het misschien pas vertellen als ze er klaar voor was. Na een tijdje stelde de elf voor om te blijven in Rivendell en haar te helpen om de nodige bronnen te vinden om zo te weten te komen waar Jannys precies vandaan kwam of waarom haar ouders zich hebben ontdaan van haar. Uiteindelijk knikte ze. "Twee paar ogen zien meer dan één" zei ze en glimlachte vriendelijk naar de behulpzame elf. "Ik was van plan om naar de bib te gaan of naar het gerechtsgebouw, ik gok dat daar de meeste en oudste gegevens te vinden zullen zijn."  zei ze en wees in de richting waar beide gebouwen stonden, de een zag er meer bouwvallig uit dan de ander. Maar zelf had ze geen idee of ze het wel goed aanpakte en of ze hier wel de juiste dingen te weten zou komen, maar wie weet had de andere elf betere ideeën over hoe ze het beste konden aanpakken. Of misschien was de andere elf zelf ook opzoek naar bepaalde records...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud




Where do we come from? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Where do we come from?   Where do we come from? Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Where do we come from?

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
The Fourth Age :: Visit Middle-Earth :: The Acient Elfs :: Rivendell-