The Fourth Age

LOTR en realiteit 35335nc

Welkom. Ik ben Adrahíl.
Al bijna 4000 jaar zwerf ik rond op Middle-Earth, en heb veel mee gemaakt. Ik word daarom ook wel Queen van Fourth Age genoemd en ben één van de nog weinige elven, die Middle-Earth beschermt. Mijn taak is samen met de duistere heer Sauron gestorven en nu rust een andere taak op mijn schouders: Mensen, elfen, hobbits of welk ras dan ook dat nieuw aankomt in Fourth Age om een leven te starten, te helpen.

Het eerste wat je moet doen is je registreren. Dat doe je door op 'Registreren' hieronder te drukken, of op inloggen als je al een account hebt. Na je registratie help ik je graag verder.
The Fourth Age

LOTR en realiteit 35335nc

Welkom. Ik ben Adrahíl.
Al bijna 4000 jaar zwerf ik rond op Middle-Earth, en heb veel mee gemaakt. Ik word daarom ook wel Queen van Fourth Age genoemd en ben één van de nog weinige elven, die Middle-Earth beschermt. Mijn taak is samen met de duistere heer Sauron gestorven en nu rust een andere taak op mijn schouders: Mensen, elfen, hobbits of welk ras dan ook dat nieuw aankomt in Fourth Age om een leven te starten, te helpen.

Het eerste wat je moet doen is je registreren. Dat doe je door op 'Registreren' hieronder te drukken, of op inloggen als je al een account hebt. Na je registratie help ik je graag verder.
The Fourth Age
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

Deel
 

 LOTR en realiteit

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Jannys Huntinghawk

Jannys Huntinghawk

Vrouw
Aantal berichten : 354
Registratiedatum : 02-10-13
Leeftijd : 33
Woonplaats : Regio Brugge

LOTR en realiteit Empty
BerichtOnderwerp: LOTR en realiteit   LOTR en realiteit Icon_minitimewo jan 15, 2014 5:31 am

Ondanks dat Lord Of The Rings en The Hobbit tot de fantasie films of misschien zelfs science-fiction films behoren, vroeg ik me toch af in hoeverre de films en de boeken met de realiteit verbonden waren.
Welke gelijkenissen met de realiteit merken jullie op? Zou er een doel achter hebben gezeten? Wat is volgens jullie de 'morele les' die erachter kan zitten?

Met andere woorden, hier proberen we stil te staan bij de diepere betekenissen van de avonturen van onder andere Frodo, Gandalf, Tauriel, Galadriel, Aragorn, Thorin, Bard...
Terug naar boven Ga naar beneden
Niensel

Niensel

Vrouw
Aantal berichten : 77
Registratiedatum : 24-12-13
Leeftijd : 26
Woonplaats : Topje van Nederland (groningen)

LOTR en realiteit Empty
BerichtOnderwerp: Re: LOTR en realiteit   LOTR en realiteit Icon_minitimedo jan 16, 2014 1:11 am

Bij de extended version van de lord of the rings zit ook heel veel bonus materiaal waarin ze dat allemaal vertellen :) Alles waar een diepere betekenis achter zit. Ik heb die al eens een keertje gezien, is best interessant. Tolkien heeft bijvoorbeeld meegevochten in de tweede oorlog volgens mij? kan ook de tweede zijn, maar volgens mij de eerste xD maar goed, hij heeft veel van zijn ervaringen uit de oorlog in de boeken gestopt kan ik me nog herinneren, ofzo, het had tenminste met zijn ervaringen in de oorlog te maken..
Er is alleen echt nog veel meer, en dat vertellen allemaal mensen in die bonusmateriaal enzo :)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.isola.actieforum.com
Yern
Admin
Yern

Man
Aantal berichten : 623
Registratiedatum : 05-08-13
Leeftijd : 30

LOTR en realiteit Empty
BerichtOnderwerp: Re: LOTR en realiteit   LOTR en realiteit Icon_minitimedo jan 16, 2014 5:36 am

Tolkien heeft inderdaad meegevochten in de oorlog, en heeft daaruit geleerd dat "Sam" eigenlijk veel meer  held is dan Frodo om het zo maar te zeggen. Ook zit er de verwijzing in naar hoe snel mensen corrupt kunnen worden door het kwaad, als er macht mee gemoeid gaat. :)
Terug naar boven Ga naar beneden
https://fourthage.actieforum.com
Jannys Huntinghawk

Jannys Huntinghawk

Vrouw
Aantal berichten : 354
Registratiedatum : 02-10-13
Leeftijd : 33
Woonplaats : Regio Brugge

LOTR en realiteit Empty
BerichtOnderwerp: Re: LOTR en realiteit   LOTR en realiteit Icon_minitimedo jan 16, 2014 10:22 am

Nou Niensel daar zeg je het al. Het wordt gezegd in de extended edition, whell guess what? Die heb ik niet.
Dus wist ik veel dat het reeds bestond op DVD, dacht dus dat ik een leuk onderwerp had gevonden om over te discussiëren, blijkbaar dus niet...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud




LOTR en realiteit Empty
BerichtOnderwerp: Re: LOTR en realiteit   LOTR en realiteit Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

LOTR en realiteit

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Het LOTR/Hobbit Fan Profiel

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
The Fourth Age :: Crew-gedeelte :: Archief-