The Fourth Age

The Reckless and the brave 35335nc

Welkom. Ik ben Adrahíl.
Al bijna 4000 jaar zwerf ik rond op Middle-Earth, en heb veel mee gemaakt. Ik word daarom ook wel Queen van Fourth Age genoemd en ben één van de nog weinige elven, die Middle-Earth beschermt. Mijn taak is samen met de duistere heer Sauron gestorven en nu rust een andere taak op mijn schouders: Mensen, elfen, hobbits of welk ras dan ook dat nieuw aankomt in Fourth Age om een leven te starten, te helpen.

Het eerste wat je moet doen is je registreren. Dat doe je door op 'Registreren' hieronder te drukken, of op inloggen als je al een account hebt. Na je registratie help ik je graag verder.
The Fourth Age

The Reckless and the brave 35335nc

Welkom. Ik ben Adrahíl.
Al bijna 4000 jaar zwerf ik rond op Middle-Earth, en heb veel mee gemaakt. Ik word daarom ook wel Queen van Fourth Age genoemd en ben één van de nog weinige elven, die Middle-Earth beschermt. Mijn taak is samen met de duistere heer Sauron gestorven en nu rust een andere taak op mijn schouders: Mensen, elfen, hobbits of welk ras dan ook dat nieuw aankomt in Fourth Age om een leven te starten, te helpen.

Het eerste wat je moet doen is je registreren. Dat doe je door op 'Registreren' hieronder te drukken, of op inloggen als je al een account hebt. Na je registratie help ik je graag verder.
The Fourth Age
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

Deel
 

 The Reckless and the brave

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Rhaelys Targaryen

Rhaelys Targaryen

Vrouw
Aantal berichten : 329
Registratiedatum : 16-09-13
Leeftijd : 28
Woonplaats : Derde struik links

The Reckless and the brave Empty
BerichtOnderwerp: The Reckless and the brave   The Reckless and the brave Icon_minitimema sep 16, 2013 5:07 am

The Reckless and the brave Nina1

Rhaelys stapte het paard op terwijl ze de man even aan keek, eenmaal op het paard liet ze een hand over het dier gaan terwijl ze de teugels vast pakte en haar blik toch nog even naar de man liet gaan. Naar een korte glimlach en een knikje spoorde ze het paard aan te gaan lopen. Ze bezat een zwarte merrie die ze echter geen naam had gegeven en dat terwijl ze het dier al vanaf veulen af aan had. Het dier was nu 4 jaar oud en ze wist nu al dat zodra het dier dood was ze haar veel zou gaan missen. Ze trok haar mantel wat dichter om haar lichaam. Een korte rilling gleed door haar heen. De zon ging langzaam onder wat betekende dat het kouder werd. Ze was op weg naar huis. Al was de kans klein dat ze voor het nacht werd al weer thuis was. Wat betekende dat ze ergens of de hele nacht door zou moeten rijden of een plek zou moeten zien te vinden om de nacht door te brengen. Ze besloot maar voor het tweede te gaan. De merrie zou het nooit lang vol kunnen houden dacht ze. Ze wou het het dier ook helemaal niet aan doen. Misschien moest ze toch maar eens een naam gaan verzinnen. Maar ze vond het altijd zo moeilijk. Ze hield niet van die standaard namen en dat zou ze het dier ook niet noemen. Dus zat er niks anders op dan te wachten tot dat er een naam te binnen schoot. Ze keek er eigenlijk al wel naar uit. Dat zou voor haar ook makkelijker zijn. Al snel liet ze het paard in draf lopen en keek ze strak voor haar uit. Na een tijdje had ze al een hele eind gereden en besloot ze voor kort even te stoppen. Ze liet de merrie dan ook stoppen en liet zich van het dier afzakken. Ze liet de merrie grazen terwijl ze een appel uit de tas pakken die aan de zadel zat en liep naar een boom toe waar ze tegen aan ging zitten. Langzaam nam ze een klein hapje van de appel en keek naar het dier dat langzaam haar kant op liep. Toen de merrie naar haar appel hapte trok ze lachend haar hand terug waarna ze nog snel een hap nam en de appel vervolgens aan het dier gaf. "De volgende keer krijg je er geen een." Sprak ze fluisterend. Terwijl haar hand over de snuit ging.
Terug naar boven Ga naar beneden
Yern
Admin
Yern

Man
Aantal berichten : 623
Registratiedatum : 05-08-13
Leeftijd : 30

The Reckless and the brave Empty
BerichtOnderwerp: Re: The Reckless and the brave   The Reckless and the brave Icon_minitimewo sep 18, 2013 3:22 am





















Y E R N







Langzaam kwam hij uit het struikgewas. Nu hij zeker wist dat ze ook een elf was, had hij geen enkele reden meer om zich voor haar verborgen te houden. Nou ja, in theorie waren de andere elfen ook allemaal aardig, maar de praktijk kon wel eens wat anders voorhebben vooral als de elf in kwestie één van de Hoge elfen was. Nu was het zo dat met de ingang van de 4de Era de meeste hoge Elfen naar Valinor waren gereisd, om nooit meer naar Midden-Aarde terug te keren. Yern was geen hoge elf, en Yern had al hélémaal geen zin om naar Valinor te reizen. Hij hield te veel van alles in Midden-Aarde. Het was niet perfect, net als hij niet perfect was. In Valinor was alles te vredig, saai zelfs, zonder mogelijkheid om op avontuur uit te trekken. 'Goeienacht dame.' maakte hij zichzelf bekent. Hij moest toegeven dat zijn vertrouwen in haar vooral kwam door haar omgang die ze met dieren had. Iemand die een dier met respect behandelde moest wel een goed persoon zijn. Langzaam liep hij op haar af. 'Mijn naam is Yern.' Hij bestudeerde haar zonder te staren en knikte haar beleefd toe. Zijn blik viel op haar vermoeide gezicht, als heler was hij erop getraind om sporen van vermoeidheid op te sporen en er conclusies uit te trekken. 'U ziet er moe uit, dame.' zei hij zacht en vroeg zich meteen ook af of hij niet te vrijpostig was geweest... Je kon het hem niet kwalijk nemen dat hij niet goed wist hoe hij met gezelschap om moest gaan. Per slot van rekening had hij in zijn leven slechts weinig vrienden gehad, en was met de jaren wat geïsoleerd geweest.

©ode Yern
Terug naar boven Ga naar beneden
https://fourthage.actieforum.com
Rhaelys Targaryen

Rhaelys Targaryen

Vrouw
Aantal berichten : 329
Registratiedatum : 16-09-13
Leeftijd : 28
Woonplaats : Derde struik links

The Reckless and the brave Empty
BerichtOnderwerp: Re: The Reckless and the brave   The Reckless and the brave Icon_minitimewo sep 18, 2013 7:36 pm

The Reckless and the brave Nina1

Terwijl ze met de merrie bezig was merkte ze helemaal niet dat iemand haar had bekeken. Of in elk geval in de buurt was geweest. Wat natuurlijk dom was aangezien ze de boel in de gaten moest houden. Voor het geval er gevaar op de loer zat. Ze keek dan ook geschrokken op toen ze een stem hoorde. Haar blik gleed naar de plek waar ze het geluid hoorde. Wat een stem leek te zijn. 'Goeienacht dame.' Haar ogen werden kort groot toen ze de man zag. Even was ze bang dat ze in gevaar was maar al snel merkte ze dat het een elf was. Rhaelys verschoof wat op haar plek en bleef de elf aan kijken. "Goedennacht" Sprak ze enkel terwijl haar hand weer over de snuit ging. Haar blik gleed kort naar het paard voor haar blik weer terug gleed. 'Mijn naam is Yern.' Ze keek de elf die Yern bleek te heten nog steeds aan. "Mijn naam is Rhaelys" Sprak ze zacht. Ze wou de vogels om hen heen niet laten schrikken. Ze hoorde ze duidelijk in de takken boven ons. De meeste zouden nu langzamerhand zijn gaan slapen. Ze liet de snuit los van de merrie toen die weg liep maar wel in haar buurt bleef. Het paard wist goed wie haar te eten gaf en warmte aan bod. Dat was waarschijnlijk de reden dat het paard om haar heen bleef hangen. 'U ziet er moe uit, dame.' Kort trok ze een wenkbrauw op terwijk ze hem aan keek. Tja dat zegt ook niet zo maar iedereen. "Moet ik dat opnemen als een beledeging? heer." Haar blik straalde iets hards uit terwijl ze hem aan keek. "Als dat het geval is kunt u beter vertrekken!" Rhaelys liet haar blik over de omgeving gaan voor ze hem weer aan keek.
Terug naar boven Ga naar beneden
Yern
Admin
Yern

Man
Aantal berichten : 623
Registratiedatum : 05-08-13
Leeftijd : 30

The Reckless and the brave Empty
BerichtOnderwerp: Re: The Reckless and the brave   The Reckless and the brave Icon_minitimema sep 23, 2013 9:26 pm





















Y E R N






Hij hield haar blik vast en probeerde haar zo goed als mogelijk te doorgronden. Wie was deze dame en wat deed ze hier, in het midden van de nacht. Na zijn vraag merkte hij duidelijk dat ze aangeslagen was en hij besloot zich te excuseren. Het was geen publiek geheim dat hij helemaal niet goed was met emoties en sociaal contact. Hij schudde zijn hoofd. "Neen dame, dat was het niet. Het spijt me als ik u met deze woorden op één of andere manier onrecht heb aangedaan. Dat was zeker niet mijn bedoeling, vergeef me, maar ziet u, het is niet mijn gewoonte om contact te leggen met andere mensen of elfen en ik ben er duidelijk erg slecht in ook. Hij stond op en zag dat haar paard dicht bij haar bleef. Hij vond het mooi zo'n loyaal paard te zien, dat betekende meestal dat de eigenaar het beestje goed verzorgde. Langzaam raakte hij de kop van het dier aan en meteen kwam het tot rust. "Uw paard is magnifiek." fluisterde hij zachtjes, meer dan tegen zichzelf dan tegen Rhaelys. Het was ook geen geheim dat hij van de natuur en van alle dieren hield... Meer zelfs dan van mensen. Een beetje afwezig streelde hij het paard over zijn machtige kop en toen draaide hij zich abrupt weer om. "Maar hoe we het draaien of keren, het is al laat. De maan staat al hoog aan de hemel, is het doel van uw reis nabij, en heeft u een plaats om uit te rusten? Weer ving hij haar blik en liet die niet meer los...

©ode Yern
Terug naar boven Ga naar beneden
https://fourthage.actieforum.com
Rhaelys Targaryen

Rhaelys Targaryen

Vrouw
Aantal berichten : 329
Registratiedatum : 16-09-13
Leeftijd : 28
Woonplaats : Derde struik links

The Reckless and the brave Empty
BerichtOnderwerp: Re: The Reckless and the brave   The Reckless and the brave Icon_minitimema sep 23, 2013 10:30 pm

The Reckless and the brave Nina1

Rhaelys merkte dat hij haar blik vast hield en om de een of andere reden liet ze het zo. Uiteindelijk keek ze toch weg. Iets in zijn blik liet haar rillen waardoor ze wel weg keek. Als of hij probeerde achter te komen wat ze hier deed en dat soort dingen. Natuurlijk kon ze het helemaal verkeerd hebben. Misschien keek hij mensen gewoon lang aan. Dat zou ook nog wel eens kunnen. Haar blik gleed kort naar het paard voor ze haar blik ergens anders over liet gaan. Nu deze elf was gekomen was ze veel voorzichtiger iets wat ze al veel eerder had moeten doen. Wie weet wat er allemaal zou gebeuren als ze even niet op lette. Hij had een slecht iemand kunnen zijn en haar misschien wel aan kunnen vallen. Het idee alleen al, ze was moe dus veel zin aan vechten had ze niet. Ze snapte het nut van vechten ook eigenlijk niet. Waar moesten er ook altijd mensen dood gaan. Of in hun geval elfen. Natuurlijk had ze een wapen bij haar. Ze zou nooit alleen op stap kunnen zonder een wapen. Er waren nu eenmaal mensen die de verkeerde bedoelingen met je hadden. Of het nu een moord was of dat ze dingen deden waar je het totaal niet mee eens was. Het idee alleen al was walgelijk. Haar blik gleed weer naar Yern toen hij begon te praten. "Neen dame, dat was het niet. Het spijt me als ik u met deze woorden op één of andere manier onrecht heb aangedaan. Dat was zeker niet mijn bedoeling, vergeef me, maar ziet u, het is niet mijn gewoonte om contact te leggen met andere mensen of elfen en ik ben er duidelijk erg slecht in ook. Ze keek hem verbaast aan toen hij vertelde dat hij niet vaak contact had met andere. In elk geval dat haalde ze er uit. Ze vroeg zich af hoe dit kwam en waarom hij dan wel op haar afwas gestapt als hij er misschien wel moeite mee had. Ze keek toe hoe hij op stond en naar haar paard keek. "Het is u vergeven, heer." Ze keek toe hoe hij het dier aan raakte en het meteen tot rust kwam. Kort trok ze haar wenkbrauw op. Dat gebeurde niet vaak bij vreemde. Ze hield Yern in de gaten terwijl ze ook op stond. Rhaelys liet haar blik kort over het paard gaan voor ze hem weer aan keek. "Uw paard is magnifiek." Haar blik gleed weer naar de mannelijke elf en een kleine glimlach verscheen rond haar lippen. "Dank u heer, ze is het liefste paard die ik ooit heb gehad." Sprak ze gemeend terwijl ze de merrie kort aan raakte. Uiteindelijk ging ze weer op de zelfde plek zitten en keek naar dier en elf. "Maar hoe we het draaien of keren, het is al laat. De maan staat al hoog aan de hemel, is het doel van uw reis nabij, en heeft u een plaats om uit te rusten? Ze keek hem terug aan toen hij tegen haar sprak en haalde haar schouders op. "Ik moet nog een eind reizen, en helaas heb ik nog geen plaats gevonden om uit te rusten. Ik denk dan ook dat ik die vandaag niet meer zou gaan vinden. Dus dat word of door reizen de hele nacht of de nacht hier doorbrengen." Gaf ze als antwoord op zijn vraag. Terwijl ze hem toch wat nieuwsgierig aan keek.
Terug naar boven Ga naar beneden
Yern
Admin
Yern

Man
Aantal berichten : 623
Registratiedatum : 05-08-13
Leeftijd : 30

The Reckless and the brave Empty
BerichtOnderwerp: Re: The Reckless and the brave   The Reckless and the brave Icon_minitimema sep 30, 2013 9:42 pm





















Y E R N






Schattend keek hij haar aan. Het was een tweestrijdje in zijn hoofd. Langs de ene kant stond het wantrouwen tegenover de levende wezens (afgezien van dieren en de natuur natuurlijk) dat hij door de jaren heen was gaan koesteren. Deze haat voerde nu de strijd met zijn liefde en meedogendheid voor mens en elf, want hoewel hij een haat had aan de levende wezens die hem jaren gelezen hadden gehaat en verafschuwd hield hij tegelijk ook wel van hen. Dat was immers ook de reden dat hij voor dokter was gaan studeren. Langzaam wikte hij de voor- en de nadelen tegen elkaar af. Als hij haar toestond mee te reizen dan zou het misschien tot een gesprek komen, en zou hij dingen over zichzelf moeten zeggen die hij liever niet vertelde. Daar stond tegenover dat hij heimwee had naar een vriendelijke gezicht en een vriendelijke stem, en hij mensen die hulp nodig hadden niet in de steek zou laten. Beide kanten van zijn persoonlijkheid waren even sterk, en dus besloot Yern dat de keuze niet door hem gemaakt diende te worden. Rhaelys kon zelf bepalen of Yern haar bij de vriendelijke of de gemene wezens zou gaan rekenen, afgaande van haar antwoord op het aanbod. "Indien u interesse heeft voor een slaapplek voor de nacht, een warme maaltijd en wie weet, zelfs enkele gedichten of liederen, dan staat het u vrij mij naar huis te volgen. Ik woon erg bescheiden, maar u bent welkom, mocht u dat willen." Nu hij de woorden eenmaal had uitgesproken wist hij dat hij diep in zijn hart naar een gesprekspartner had verlangd. Voor een veel te lange tijd... Zou ze "ja" zeggen?


©ode Yern
Terug naar boven Ga naar beneden
https://fourthage.actieforum.com
Rhaelys Targaryen

Rhaelys Targaryen

Vrouw
Aantal berichten : 329
Registratiedatum : 16-09-13
Leeftijd : 28
Woonplaats : Derde struik links

The Reckless and the brave Empty
BerichtOnderwerp: Re: The Reckless and the brave   The Reckless and the brave Icon_minitimevr okt 04, 2013 8:50 am

The Reckless and the brave Nina1
Rhaelys hield haar blik op hem gericht zodra hij sprak. "Indien u interesse heeft voor een slaapplek voor de nacht, een warme maaltijd en wie weet, zelfs enkele gedichten of liederen, dan staat het u vrij mij naar huis te volgen. Ik woon erg bescheiden, maar u bent welkom, mocht u dat willen." Ze bekeek hem afwachtend niet echt wetend of ze hem kon vertrouwen maar aan de andere kant. Ze had een slaap plek nodig en hij bood er een aan. Als ze het niet vertrouwde kon ze er vast nog wel vandoor gaan. Dus de keuze was, hier overnachten. Bij Yern overnachten of door rijden. Door rijden ging hem niet woorden dan was het niet anders dan met hem mee gaan. Misschien moet ik mee gaan." Er was een aarzeling in haar stem te horen. Niet elke elf was te vertrouwen vond ze. Rhaelys keek naar de merrie en stond op. "Wat vind jij er van? Zullen we mee gaan." Fluisterde ze waarna ze haar hand op haar hals legde en het dier hoorde hinniken. "Ik en.. De merrie nemen je aanbod graag aan." Ze baalde lichtelijk dat ze geen naam had. Maar daar was nu niks aan te doen. "wij zijn erg benieuwd naar uw huis." Zij ze beslist. Ze pakte de teugels vast van de merrie en keek Yern aan. Ze was echt benieuwd naar hoe en vooral waar hij woonde aangezien hij niet echt gewend was aan andere dat zei hij namelijk zelf.


Flut en kort sorry
Terug naar boven Ga naar beneden
Yern
Admin
Yern

Man
Aantal berichten : 623
Registratiedatum : 05-08-13
Leeftijd : 30

The Reckless and the brave Empty
BerichtOnderwerp: Re: The Reckless and the brave   The Reckless and the brave Icon_minitimevr nov 22, 2013 5:32 am





















Y E R N






Hij was blij dat ze "ja." had gezegd. Misschien kon zij de eenzaamheid een tijdje verjagen. Hij liep haar voor, want zij wist natuurlijk de weg niet. "Het is niet veel, maar het is niet ver weg en het is beter dan in de open lucht te slapen bij dit weer." Hij wierp haar een snelle blik toe. Ze was mooi, zoals alleen een elf mooi kan zijn, maar ze was ook rillerig en Yern besefte meteen dat ze niet gekleed was op de koude die deze winterse landen soms boden. Vriendelijk deed hij zijn jas uit en bood hem haar aan. "Wat is het doel van uw reis, vrouwe?" vroeg hij zacht en vriendelijk terwijl hij de jas aan haar aanbood.

©ode Yern
Terug naar boven Ga naar beneden
https://fourthage.actieforum.com
Gesponsorde inhoud




The Reckless and the brave Empty
BerichtOnderwerp: Re: The Reckless and the brave   The Reckless and the brave Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

The Reckless and the brave

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
The Fourth Age :: Visit Middle-Earth :: The Acient Elfs :: Rivendell-