The Fourth Age

Leeftijd hobbits 35335nc

Welkom. Ik ben Adrahíl.
Al bijna 4000 jaar zwerf ik rond op Middle-Earth, en heb veel mee gemaakt. Ik word daarom ook wel Queen van Fourth Age genoemd en ben één van de nog weinige elven, die Middle-Earth beschermt. Mijn taak is samen met de duistere heer Sauron gestorven en nu rust een andere taak op mijn schouders: Mensen, elfen, hobbits of welk ras dan ook dat nieuw aankomt in Fourth Age om een leven te starten, te helpen.

Het eerste wat je moet doen is je registreren. Dat doe je door op 'Registreren' hieronder te drukken, of op inloggen als je al een account hebt. Na je registratie help ik je graag verder.
The Fourth Age

Leeftijd hobbits 35335nc

Welkom. Ik ben Adrahíl.
Al bijna 4000 jaar zwerf ik rond op Middle-Earth, en heb veel mee gemaakt. Ik word daarom ook wel Queen van Fourth Age genoemd en ben één van de nog weinige elven, die Middle-Earth beschermt. Mijn taak is samen met de duistere heer Sauron gestorven en nu rust een andere taak op mijn schouders: Mensen, elfen, hobbits of welk ras dan ook dat nieuw aankomt in Fourth Age om een leven te starten, te helpen.

Het eerste wat je moet doen is je registreren. Dat doe je door op 'Registreren' hieronder te drukken, of op inloggen als je al een account hebt. Na je registratie help ik je graag verder.
The Fourth Age
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

Deel
 

 Leeftijd hobbits

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Rhaelys Targaryen

Rhaelys Targaryen

Vrouw
Aantal berichten : 329
Registratiedatum : 16-09-13
Leeftijd : 28
Woonplaats : Derde struik links

Leeftijd hobbits Empty
BerichtOnderwerp: Leeftijd hobbits   Leeftijd hobbits Icon_minitimedo okt 10, 2013 11:34 pm

Even een vraag over de leeftijd van een hobbit, klopt het nou dat als een hobbit 33 is hij dus eigenlijk qua mensen leeftijd 18 is etc? Want de leeftijd van een hobbit en dat van een mens is toch verschillend? Ik snap er eerlijk gezegd helemaal niks meer van hoe het nou precies zit daarmee xD
Terug naar boven Ga naar beneden
Yern
Admin
Yern

Man
Aantal berichten : 623
Registratiedatum : 05-08-13
Leeftijd : 30

Leeftijd hobbits Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leeftijd hobbits   Leeftijd hobbits Icon_minitimevr okt 11, 2013 12:28 am

Hobbits worden volwassen op drieëndertig, en leven tot een eindje in de honderd ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
https://fourthage.actieforum.com
Jannys Huntinghawk

Jannys Huntinghawk

Vrouw
Aantal berichten : 354
Registratiedatum : 02-10-13
Leeftijd : 33
Woonplaats : Regio Brugge

Leeftijd hobbits Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leeftijd hobbits   Leeftijd hobbits Icon_minitimevr okt 11, 2013 1:19 am

hoe oud ze worden is verschillend, maar dat ze ouder worden dan honderd, is volgens mij een uitzondering. Ik meen mij toch iets te herinneren dat Gandalf of zo zei dat het zelden voorkwam dat een hobbit 111 jaar werd. (het is ook dankzij die ring dat zijn leven langer heeft geduurd, kijk maar naar Gollem dat is een hobbit van meer dan 500 jaar)
Terug naar boven Ga naar beneden
Yern
Admin
Yern

Man
Aantal berichten : 623
Registratiedatum : 05-08-13
Leeftijd : 30

Leeftijd hobbits Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leeftijd hobbits   Leeftijd hobbits Icon_minitimevr okt 11, 2013 1:24 am

Klopt, daarom laat ik de mensen met de ring buiten beschouwing :D
Terug naar boven Ga naar beneden
https://fourthage.actieforum.com
Jannys Huntinghawk

Jannys Huntinghawk

Vrouw
Aantal berichten : 354
Registratiedatum : 02-10-13
Leeftijd : 33
Woonplaats : Regio Brugge

Leeftijd hobbits Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leeftijd hobbits   Leeftijd hobbits Icon_minitimevr okt 11, 2013 11:17 pm

Doe je niet helemaal. Je neemt Bilbo's leven mee in rekening (die dus 111 jaar is geworden of iets meer), terwijl hobbits eerder zelden honderd jaar worden. Beetje zoals de gewone mens dus eigenlijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Yern
Admin
Yern

Man
Aantal berichten : 623
Registratiedatum : 05-08-13
Leeftijd : 30

Leeftijd hobbits Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leeftijd hobbits   Leeftijd hobbits Icon_minitimevr okt 11, 2013 11:59 pm

Ik heb even wat opgezocht, want uiteraard ben ik op dit gebied niet alwetend. Dit is wat ik vond:

Citaat :
Lifespan
Mature at thirty three, generally live to be one hundred years old.
En ook dit:

Citaat :
Most Hobbits lived longer than Men, a race of which they were an off-shoot. The average lifespan of a Hobbit was about 100 years, though it wasn't unheard-of to live as many as three decades beyond that. The time at which a young Hobbit matured and was accepted as an adult was 33, compared to a Man's 18 years. Thus, a 50-year-old Hobbit would only be middle-aged.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://fourthage.actieforum.com
Gesponsorde inhoud




Leeftijd hobbits Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leeftijd hobbits   Leeftijd hobbits Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Leeftijd hobbits

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
The Fourth Age :: Crew-gedeelte :: Archief-